Pasar al contenido principal

Dr. Dorian Laurentiu Florea

Dorian Laurentiu Florea

Doctorado en Mercadotecnia, Universidad de Estudios Económicos de Bucarest (Rumania).
Maestría en Finanzas y Administración de Negocios, Universidad de Craiova (Rumania).
Maestría en Mercadotecnia y Comunicación de Negocios, Universidad de Craiova (Rumania).
Licenciatura en Finanzas, Universidad de Craiova (Rumania).
 


Sus principales temas de investigación:

Gestión de marcas.
Adopción y difusión de innovación.
Mercadotecnia estratégica.


Algunas de sus publicaciones:

 
- “The relationship between branding and diffusion of innovation: A systematic review”. 2016. Procedia Economics and Finance, 23, 1527-1534.

 
- “Integrating risk literacy into brand management“. 2014. Review of International Business and Strategy, 26 (2).

 
- “Understanding consumer's perceived risk and risk aversion in the context of innovation adoption: A qualitative research“. 2014. Network Intelligence Studies, Vol. II, 2 (4), 223-231.