Pasar al contenido principal

Dra. Ananya Rajagopal

Dra. Ananya Rajagopal

Doctorado en Ciencias Administrativas, EGADE Business School, Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey
MBA, Alliant International University, San Diego, CA
Licenciatura en Administración Internacional de Negocios, Alliant International University, San Diego, CA
Licenciatura en Ingeniería Industrial y de Sistemas, Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey


Sus principales temas de investigación:

- Emprendimiento e Innovación
- Estrategias de Mercadotecnia
- Comportamiento de Consumidor
- Estrategias de Administración de Marcas

 

Algunas de sus publicaciones:

Artículos:
- Analyzing brand awareness as a driver for determining brand value: A study in telecommunications service marketing, (2020). International Journal of Services and Operations Management, 37 (2), 241-263.

- Transforming entrepreneurial business design: Converging leadership and customer-centric approach, (2020). Journal of Transnational Management, 25 (2), 128-153.

- Exploring Behavioral Branding: Managing Convergence of Brand Attributes and Vogue, (2019). Qualitative Market Research, 22 (3), 344-364.

Libro:
- Managing Startup Enterprises in Emerging Markets: Leadership Dynamics and Marketing Strategies, (2020). United Kingdom: Palgrave Pivot Publications