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Dra. Ananya Rajagopal

Dra. Ananya Rajagopal

Doctorado en Ciencias Administrativas, EGADE Business School, Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey
MBA, Alliant International University, San Diego, CA
Licenciatura en Administración Internacional de Negocios, Alliant International University, San Diego, CA
Licenciatura en Ingeniería Industrial y de Sistemas, Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey


Sus principales temas de investigación:

- Emprendimiento e Innovación
- Estrategias de Mercadotecnia
- Comportamiento de Consumidor
- Estrategias de Administración de Marcas

 

ORCID Connecting Research and Researchers
https://orcid.org/0000-0002-4808-0738


Algunas de sus publicaciones:

Artículos:
- Analyzing brand awareness as a driver for determining brand value: A study in telecommunications service marketing, (2020). International Journal of Services and Operations Management, 37 (2), 241-263.

- Transforming entrepreneurial business design: Converging leadership and customer-centric approach, (2020). Journal of Transnational Management, 25 (2), 128-153.

- Exploring Behavioral Branding: Managing Convergence of Brand Attributes and Vogue, (2019). Qualitative Market Research, 22 (3), 344-364.

Libro:
- Managing Startup Enterprises in Emerging Markets: Leadership Dynamics and Marketing Strategies, (2020). United Kingdom: Palgrave Pivot Publications


- Epistemological Attributions to Entrepreneurial Firms: Linking organizational design and operational efficiency, Switzerland: Palgrave Macmillan (Imprint of Springer Nature), Rajagopal, A. (2021).


Miembro de:
1. Miembro de SNI – I
2. Miembro de Elsevier Advisory Panel
3. Revisor de Emerald Emerging Markets Case Studies
4. Revisor de revistas arbitradas como Journal of Transnational Management, Journal of Strategy and Management, JAMS, entre otros.