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Bolsa de Trabajo

Ejecutivo en desarrollo

Fecha de publicación: 25 de enero de 2023

Manda tu CV a: bolsadetrabajo.uams@anahuac.mxy ybaguilarh@inbursa.com


Licenciatura o Maestría Económico Administrativa

Carreras: Actuaría, LAE, Economía, Finanzas, Ingeniería Industrial y de Sistemas, Mecatrónica, Química o afín. Estudiantes últimos semestres de la carrera, Pasantes o Titulados.

 

Experiencia:

Preferentemente haber realizado prácticas profesionales en Instituciones Financieras o Áreas de Negocio.

  • Proactivo
  • Analítico
  • Comunicación oral y escrita
  • Orientación a Resultados
  • Negociación
  • Disponibilidad de viajar / Posibilidad para cambio de domicilio a mediano plazo.
  • Inglés Avanzado
  • Manejo Office
  •  

    Interés por desarrollarse en:

    Relaciones Públicas, Contacto con clientes de alto nivel, Análisis Financiero, Créditos, Mercados Financieros, Promoción de productos financieros, Estructuración de productos y Análisis de Riesgo.

     

    Ofrecemos:

  • Sueldo competitivo base mensual
  • Plan de Desarrollo integral en las distintas áreas de negocio
  • Contratación definitiva con base a resultados
  •  

    Científico de Datos

    Fecha de publicación: 23 de enero de 2023

    Manda tu CV a: fernando.carrillo@coppel.como efcarrillo@bancoppel.com


     

    Requisitos

  • Tener experiencia con algún lenguaje/software de programación estadística: R, Python, SPSS, SAS, etc.
  • Licenciatura: Actuaría, Matemáticas o afín
  • Preguntarse el por qué de las cosas y tener gusto por profundizar en los datos.
  • Experiencia profesional: +2 años (Deseable)
  •  

    Funciones

  • Desarrollo de modelos de credit scoring para préstamo personal en Coppel y BanCoppel en México y Argentina. Incluye información interna y de buró de crédito.
  • Apoyo al equipo de implementación para llevar a la vida real los modelos que desarrolles.
  • Estudios especiales: análisis de cualquier índole donde aplicarás tu creatividad para encontrar información en los datos para volverse conocimiento y responder una pregunta en particular.
  •  

    Otros

  • Se ofrecen prestaciones superiores a las de la ley
  • Salario dependiendo aptitudes (se aplicará examen)
  •  

    Analista

    Fecha de publicación: 16 de enero de 2023

    Manda tu CV a: Felipe Kuri fkuri@invex.com


     

  • Puesto: Analista
  • Departamento: Mercado de Capitales
  • Idiomas: Inglés y español
  • Jornada: Tiempo completo
  •  

    Objetivo

    Apoyar a la mesa con la operación diaria de acciones y derivados financieros. Participando en la ejecución, control y reporte de la misma.

     

    Funciones principales

  • Llevar controles sobre la operación diaria de la mesa de capitales
  • Brindar atención a diferentes áreas de promoción
  • Reportar a las áreas de apoyo y control la operación del día
  • Realizar controles de utilidad de la posición propia 
  • Colaborar con la ejecución de las órdenes de los clientes, para emisoras nacionales y extranjeras
  • Dar apoyo a la dirección con la creación de estrategias para la posición propia
  •  

    Requerimientos

  • Licenciatura en Actuaría, Economía, Administración o Finanzas
  • Contar con curso de figura 3 o 4 de la AMIB (de preferencia acreditado)
  • Conocimiento deseado:
  • Operación en el mercado de capitales local y extranjero
  • Arbitraje internacional
  • Derivados financieros
  • Análisis de estados financieros para la toma de decisiones
  •  

    Soft Skills

  • Trabajo bajo presión y tolerancia al riesgo
  • Análisis numérico
  • Toma de decisiones
  • Trabajo en equipo
  •  

    Desarrollador de Software

    Fecha de publicación: 9 de enero de 2023

    Manda tu CV a: jorge.tellez@ine.mx y a carolina.diaz@ine.mx


     

    Requisitos académicos

  • Licenciatura o ingeniería en Computación, Sistemas, Informática, Matemáticas, Física, Actuaría, Telecomunicaciones, Administración, Diseño Gráfico, Mecatrónica, Robótica o afín.
  • Contar con cédula profesional.
  •  

    Experiencia laboral

    2 a 4 años:

  • Análisis, diseño y desarrollo de sistemas
  • Metodología de desarrollo de Software
  • Desarrollo de Sentencias SQL.
  •  

    Actividades a realizar

  • Analizar requerimiento del proyecto.
  • Elaborar la documentación establecida.
  • Diseñar y aplicar pruebas unitarias para su software.
  • Solucionar hallazgos y dar seguimiento a los sistemas.
  •  

    Conocimientos y habilidades en:

  • Metodologías SCRUM.
  • Lenguajes de programación: Java, Java Script.
  • Tecnologías: Spring, React, JS, Hibernate,
  • Base de datos: Oracle
  •  

    Risk Reporting Intmd Analyst C11

    Fecha de publicación: 4 de enero de 2023

    Apply

     

    The Risk Reporting Intmd Analyst is a developing professional role. Deals with most problems independently and has some latitude to solve complex problems. Integrates in-depth specialty area knowledge with a solid understanding of industry standards and practices. Good understanding of how the team and area integrate with others in accomplishing the objectives of the subfunction/ job family. Applies analytical thinking and knowledge of data analysis tools and methodologies. Requires attention to detail when making judgments and recommendations based on the analysis of factual information. Typically deals with variable issues with potentially broader business impact. Applies professional judgment when interpreting data and results. Breaks down information in a systematic and communicable manner. Developed communication and diplomacy skills are required in order to exchange potentially complex/sensitive information. Moderate but direct impact through close contact with the businesses' core activities. Quality and timeliness of service provided will affect the effectiveness of own team and other closely related teams.

     

    Responsibilities

  • Contributes to the analysis and preparation of reports for Internal Management, Regulators, Auditors, etc. that detail risks inherent in Credit, Market, Operational or other Risk Portfolios. Reporting can cover a variety of areas including but not limited to: portfolio concentrations, limit exceptions, stress testing, loss reserves or high-risk exposures. Roles
  • Assists in Credit Bureau Reporting initiatives.
  • Participates in preparing regular and time-sensitive ad-hoc deliverables to the regulators and senior managements, closely working with industry and regional senior portfolio managers
  • Provides information to Risk Management and the business for audit, stress testing and ad-hoc related queries.
  • Develops and maintains close working relationship with Risk Management, Business Units and other Control functions. Raise, investigate and follow-up on issues related to data quality, limit excesses, etc.
  • Appropriately assess risk when business decisions are made, demonstrating particular consideration for the firm's reputation and safeguarding Citigroup, its clients and assets, by driving compliance with applicable laws, rules and regulations, adhering to Policy, applying sound ethical judgment regarding personal behavior, conduct and business practices, and escalating, managing and reporting control issues with transparency.
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    Qualifications

  • 2-5 years work experience in finance or a related control discipline (e.g. Risk Management, Financial Control, Audit, Operations, etc.)
  • Attention to detail and accuracy are essential. Microsoft Excel skills and the ability to quickly develop advanced knowledge of MS Excel and Access are a must
  • Familiarity with Visual Basic is preferred but not required
  • Solid understanding of statistical concepts and data analysis or a track record that demonstrates high aptitude to learn these skills
  • The position requires exceptional work ethics, solid communication skills, and ability to multitask and work against deadlines.
  • Quick learner with excellent communication skills, team orientation, and ability to work with counterparts in different areas
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    Education

  • Bachelor’s/University degree or equivalent experience
  • Ingles Avanzado
  • Egresados de Actuaria, Matemáticas, Economía o a fin
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    Use Cases Team – C10 Profile (Analyst Jr.)

    Fecha de publicación: 3 de enero de 2023

    If you're a qualified candidate, apply for this position by sending your CV resume to alberto.montes@citi.com

     

    Team/Function Overview

    Use Cases is a cross-sectional area within Data and Analytics dedicated to high impact projects that are a priority for the business. Based on cross-functional teams (with Product, Segment, Risk, Behavioral Economics, etc.) we analyze, design and implement new strategies through an Agile methodology, characterized by flexible self-organized teams, with constant delivery of results.

     

    Key Responsibilities

  • Work together with other areas of the Bank (Product, Segment, Risk, Behavioral Economics, etc.) in order to design and implement new strategies within GCB.
  • Identify high impact opportunities and propose strategies that will translate into portfolio growth and incremental revenues, through statistical techniques and models.
  • Data analysis from various sources/categories (demographic, financial, Credit Bureau, transactional, social media, etc).
  • Development of analytical tools which will help us to have a better understanding of our customers and the market.
  • Valuation and tracking of key initiatives.
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    Requirements

  • Bachelor in Actuarial Science, Mathematics, Engineering, Economics or related (could be in the last semester).
  • No professional experience is required.
  • English level: at least 70%
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    Skills

  • Strong analytical skills
  • Ability to translate numbers into actionable strategies
  • Skills and interest in programming and statistical analysis (experience with SAS, SQL, R and/or Python - desirable)
  • Experience in data mining and predictive modeling – desirable
  • Self-organized, collaborative, proactive and creative
  • Negotiation, leadership and communication (storytelling and data visualization) skills are highly valued
  •